Zorlu ve yoğun rekabet koşullarının egemen olduğu çağımızda fark yaratmak, özel ve tercih edilir olmak, üstünlük sağlamak, stratejik açıdan ele alınıp yönetilmesi gereken imaj yönetimi konusunun önemine dikkatleri çekmektedir. İmaj yönetiminde başarının kalıcı ve sağlam temeller üzerine inşa edilmesi, kurumların, markaların, kişilerin nasıl tanınmak ve algılanmak istiyorlarsa gerçekte de öyle olmaları gerektiğiyle doğru orantılıdır. Bu açıdan imajın yönetimi, değişen ve gelişen çevresel faktörlere uygun biçimde öz varlığın karakteristik unsurları temel alınıp gerçekleştirilmelidir.
Kurumsal yönden, markalar açısından ve kişisel düzeyde imaj yönetiminin öneminin ele alındığı bu çalışmada, imaj yönetimini gerekli kılan nedenlere, olumlu ve güçlü bir imaja sahip olmada izlenmesi gereken kriterlere yer verilmektedir. İmaj yönetiminde uzun vadeli ve istikrarlı bir başarı grafiği sergilemenin sağlayacağı avantajlar değerlendirilmektedir.