İnfak âyetleri hem Mekkî hem de Medenî sûrelerde gelmiştir.Allah yolunda yapılacak harcamaların öncelikle cihadı desteklediğidüşünülebilir. Ancak Mekke döneminde inen ahkâm âyetlerinebakılacak olursa infak âyetlerinin, insana verilen değer yanında,toplumdaki ekonomik farklılıkların zengin-fakir sınıfları arasındakiuçurumun bir trajediye dönüştüğü gerçeğine işaretle sosyal adaletinsağlanması meselesini insanların gündemine getirmiş olduğu anlaşılır.
Farz olan harcamaların dışında kalan ve gönüllü bağış ifade edenharcamalar, toplumun inşasında ekonomik ve sosyal adaletin önemlibir dinamiğini oluşturur. Öncelikle, gönüllü harcamalar, gönülleriyapar ve onarır. Zira toplumun inşasını bireylerin gönüllerine girerek
gerçekleştirmek gerçek bir inşa faaliyetidir. Sadaka/gönüllü bağış,yapıcı ruhun dışa vurmuş şeklidir. Farz/vacip olan harcamalarındışında kalan bu harcamalar/sadakalar bireylere yönelik olduğu gibitoplumun ortak varlığı olan devlet için yapılan her tür harcamayı daifade eder.