Bu çalışma, internet ortamında faaliyet gösteren aracılık edenlerin mesafeli sözleşmeden dolayı tüketiciye karşı sorumluluğunun şartlarını konu almaktadır. Mesafeli sözleşmelere ilişkin mevzuatımızda ayrıntılı düzenlemeler yer almakla birlikte, bu düzenlemelerin büyük bir bölümü tüketici ile satıcı/sağlayıcı arasındaki ilişkiyi konu edinir. Aracılık edenler ile tüketici arasındaki hukuki ilişkiye dair tek düzenleme ise 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun m.48/5 hükmüdür. Söz konusu hüküm lafzı nedeniyle tartışmalara neden olmuş ve doktrinde aracılık edenin sorumluluğunun kapsamına ilişkin farklı görüşlerin oluşmasına zemin hazırlamıştır. Bu nedenle çalışmamızın temel amacı, aracılık edenlerin sorumluluğunun kapsamına ilişkin genel ilke ve esasların belirlenmesidir. Çalışmamızda aracılık edenin yükümlülükleri ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmiş ve mesafeli sözleşmeden dolayı tüketiciye karşı sorumluluğunun şartları, bu husustaki farklı görüşler ele alınmak suretiyle tespit edilmiştir.