Günümüzde pazarlama alanında hem teorik hem de uygulama anlamında çok ciddi değişimler ve yenilikler yaşanmaktadır. Diğer taraftan internet ve internet teknolojileri alanında da çok yoğun değişimlerin yaşandığı görülmektedir. Bu bağlamda kitabın yeni baskısına giderken bu zorluklarla birlikte, ilk baskı sonrası gelen öneriler de dikkate alınarak kitabın içeriğinde hem yenilikler olmuş hem de güncellemeler yapılmış.
Kitap içerik olarak on iki bolüm olarak planlanmış. Güncel konular bağlamında ilk olarak internetin gelişimi ve bir pazarlama aracı olarak kullanımı, internette pazarlama kavramı ve kapsamı ve internette pazarlama konusundaki güncel konular, internette değişen çevre etik, güven ve mahremiyet, internette pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması, internette tüketici davranışları ve müşteri ilişkileri yönetimi, internette pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma ve internette pazarlama karması unsurları ile birlikte daha da güncel bir konu olan sosyal medya pazarlaması ele alınmış.