Fransız pedagog ve eğitimci Jules Payot, eğitimin, yalnızca bilgi sağlamak değil aynı zamanda akılcı bir iradenin oluşumuyla gerçekleşeceğine inanmış ve bu alanda bir dizi gözlem ve çalışma yapmıştır. Fransız millî eğitimi özelinde yaptığı tespitleri çağdaşlarını etkilemiş ve İrade Terbiyesi'nin ilk cildi yayımlandıktan kısa bir süre sonra pek çok dile tercüme edilmiştir.
Payot, ilk eserinde çalışanlardaki, özellikle de öğrencilerdeki irade zayıflığının nedenlerini, dış çevrenin tüm zararlı etkilerini araştırıp tespitlerde bulunurken bu eserinde bireyin kendini gerçekleştirmesine engel olan kavramlara değiniyor. Çalışma eyleminin verimli ve doğru bir şekilde nasıl gerçekleşeceğine dair kendi yaşantılarından ve gözlemlerinden örnekler sunuyor. Bunların ışığında irademizi güçlendirip çalışmalarımızdan başarılı sonuçlar elde etmemiz için pek çok yöntem önerisinde bulunuyor.
Önemli insanlar çalışmanın en yüce verimliliğine sarsılmaz bir inanç duymuşlar ve erkenden düzenliliğin gücünün farkına varmışlardır. Onlar güçlerini savaş meydanındaki generaller ya da zekâsının yeteneklerine rağmen başarısızlığa uğrayan insanlar gibi heba etmemişlerdir. Dürüst Muhasebeci olarak adlandırdığımız koruyucu meleğin varlığını hissederek erkenden cesaretsizlikten kurtulmuşlardır.