Herhangi bir işyerinde çalışanların ya da herhangi bir işletmeyi yönetenlerin özellikle iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin kuralları bilmesi gerekmektedir. Hukuki normların bilinmesi ve uygulanması öncelikle işverenlere yüklenmiş bir borç olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak çalışanların da hak ve menfaatlerini bilmesi ve bu kuralların işveren tarafından yerine getirilmesi için çaba sarf etmesi gerekebilmektedir.
Çalışanların bunu yapabilmesi için hukukun getirdiği kavramını hem işverenin yükümlülükleri hem de çalışanların hakları ve görevleri açısından ele almıştır. Bu nedenle öncelikle 4857 Sayılı İş Kanunu ve bu kanuna bağlı olarak çıkarılan yönetmeliklerine göre işverenlerin görev, yetki ve yükümlülükleri incelenmiş, ikinci olarak 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve Yönetmeliklerine göre işverenlerin görev, yetki ve yükümlülüklerine yer verilmiş son olarak ise çalışanların bilgilendirilmesi, eğitimi, görüşlerinin alınması ve katılımlarının sağlanması konusunda işverenlerin sorumlulukları ile çalışanların yükümlülükleri açıklanmaya çalışılmıştır.