Hayatın akışının bir sonucu olarak, insanlar gibi, organizasyonlar da sürekli beklenmeyen durumlarla karşı karşıya kalırlar. Bazı beklenmeyen durumlar sadece belirli endüstriler veya belirli işletmeler üzerinde etkili olurlar. Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi ya da küresel veya bölgesel etkilere sahip ekonomik ve siyasi krizler ise daha büyük çaplı beklenmeyen durumlardır. Amaçlara ulaşabilmek için:
(1)sadece bakılan yeri değil, diğer tarafları da görebilmek,
(2)yaşamın çevremizle sınırlı olmadığını anlamak,
(3)hayat devam ederken iyi ya da kötü tüm koşulların değişebileceğini göz önünde
bulundurmak,
(4)değişen koşullardan olumsuz etkilenmemek için önlem almak gerekir.
Bu, stratejik yönetim felsefesidir. Stratejiler, tüm organizasyonu kapsayacak düzeyde ve
birimleri kapsayacak düzeyde ayrı ayrı oluşturulur. Tüm stratejiler oluşturulurken rastgele
tahminler yerine rasyonel ve bilimsel istatistiki veriler kullanılır.
Organizasyonların varlığını sürdürebilmesi, beklenmeyen durumlar karşısında doğru stratejileri
uygulayabilmesine, yani beklenmeyen durumları beklemelerine bağlıdır.
Dr. Erhan Uslu