İnternet teknolojisi ve beraberinde dijital platformların kullanımının her geçen gün yaygınlaşması, diğer sektörlerde olduğu gibi kamu kurumlarında da bu mecraların aktif bir şekilde kullanılması ihtiyacını artırmaktadır. Özellikle hedef kitleleriyle ilişkilerinde demokratik bir tavra sahip olan kamu kurumları, Facebook, Instagram, X (Twitter), YouTube, bloglar gibi sosyal medya ortamlarını ve çeşitli forum sitelerini aktif ve etkin bir şekilde kullanarak toplumsal katılımı artırmaya, açık, şeffaf ve iki yönlü bir iletişim anlayışı geliştirmeye çalışmaktadırlar. Bu süreçte, toplumun fikir ve önerilerinin dikkate alınması ve karar alma süreçlerine dâhil edilmesi açısından önemli olan bu platformlar, kamu kurumları için vazgeçilmez iletişim mecraları hâline gelmiştir. Bu kurumlar, hizmetlerini, projelerini, çalışmalarını duyurmak amacıyla bu mecralardan yararlandıkları gibi doğru yönetildiğinde kurumun hem iç hem de dış ikliminin olumlu bir şekilde gelişeceğinin de farkındadırlar. Dolayısıyla bu kitabın; kamu kurumlarının sosyal mecraları yönetme becerilerini artıracak kuramsal bilgi ve örneklerle gerek kurumsal iletişim alanında çalışan akademisyenlerin gerek lisans ve lisansüstü düzeyde okuyan iletişim öğrencilerinin ve gerekse kamu kurum ve kuruluşları bünyesinde çalışan personelin iletişim yönetimi konusundaki vizyonuna katkı sağlayacağı düşünülmektedir.