Bu kitapta öncelikli olarak karşılaştırmalı eğitimin tanımı, amacı, kapsamı, tarihsel gelişim süreci gibi konular hakkında bilgiler sunulmuştur. Kitabın ikinci bölümü, karşılaştırmalı eğitimde yöntem konusuna ayrılmıştır. Sonraki bölümlerde eğitimde örgütlenme, temel eğitim, ortaöğretim, yükseköğretim, öğretmen yetiştirme sistemleri, okul yöneticisi yetiştirme sistemleri, eğitim finansmanı, eğitim politikası, eğitimde reform, eğitimde küreselleşme, uluslararası örgütler ve sınavlar, karşılaştırmalı eğitim programları, Avrupa Birliği ve Eğitim gibi temalar karşılaştırmalı bir yaklaşımla ele alınmıştır. Bu temalar etrafında bir karşılaştırmalı eğitim kitabı hazırlamak kolay olmadı. Bölüm yazarları, teori ve uygulama dengesini gözeterek ve Türkiye'yi ilgili temalarda merkeze alarak karşılaştırmalı bir perspektif sundular. Bu emeklerinden dolayı bölüm yazarlarımıza müteşekkiriz. Ayrıca kitabın yayına dönüşmesinde desteğini esirgemeyen Pegem Akademi'ye de teşekkür ederiz. Temennimiz bu kitabın okuyucu beklentilerinde karşılık bulması ve okuyucuda karşılaştırmalı eğitim alanına olan ilgiyi artırmasıdır. Bu eserin hedef kitlesi olan okurlarımızın her türlü eleştirisi, okurla bağ kurmamıza katkı sağlayacaktır. Bunun için e-posta iletişim adreslerimize kitap eleştirilerinizi gönderebilirsiniz.