En eski tanıtım biçimi olan kişisel satış, yönetilmesi gereken çeşitli aşamalardan oluşan bir süreçtir. Satıcı ile alıcı arasında iki yönlü ve doğrudan iletişim sağlayan pek çok ürün ve hizmetin pazarlanmasında yararlanılan bir tutundurma aracıdır. Bu anlamda sektör fark etmeksizin, başarının özümlenmesinde en büyük faktörlerden biri olan "Satış" en önemli alan ve departmanlarındandır.
Etkin ve güncel satış müzakereleri tekniklerinin verildiği bu kitapta, müşteri ihtiyaçlarına göre kazanılması gereken yetkinliklere ve olumsuz durumları avantaja çevirecek stratejilere odaklanılmaktadır. İlk baskısının yapıldığı 2000 yılından bu yana çok sayıda uygulamacı ve öğrenciye ulaşan kitap içerik itibarıyla; planlama, hedef verme ve satış modellerini kullanarak sürecin nasıl yönetebileceği; tüketici gibi düşünebilme, değişimi yönetebilme ve iletişim konuları içermektedir.