Bu kitap; dünyada yeni bir finansman yöntemi olarak hızla gelişmekte olan kitle fonlamasını her yönüyle ele almakta ve çeşitli ülkelerdeki çalışmalarda ödüle ve paya dayalı kitle fonlaması modelleri için tespit edilmiş başarı faktörlerini kalite sinyalleri ve diğer faktörler şeklinde sınıflandırırken, paya dayalı modelde gerçekleştirilen ampirik bir çalışmanın sonuçları ışığında da kampanya başarısına ulaşmak isteyenler için çeşitli öneriler sunmaktadır.
Kitle fonlamasında girişimciler, projelerini dijital platformlar vasıtasıyla tanıtarak çok sayıda bireyden finansman sağlayabilmektedirler. Yöntem sayesinde yeni girişimlerin risk sermayesine ulaşmaları öncesindeki fonlama açığı kapatılabilmekte ve böylelikle girişimciler için projelerini gerçekleştirmek hayal olmaktan çıkmaktadır.
Dünyanın her alanda dijitalleşme ihtiyacında olduğu ve ekonomik gelişmişlik için yenilikçi ve sürdürülebilir girişimcilik konularının çokça tartışıldığı bu dönemde startuplara ve KOBİ'lere fon sağlayabilecek paya ve borçlanmaya dayalı modellerin de ülkemizde mevzuat değişiklikleriyle hayata geçirilmiş olması çok önemli bir gelişmedir.
Öte yandan girişimciliğin finansmanındaki bilgi asimetrisi probleminin paya dayalı modelde kampanya başarısı önündeki en önemli engel olduğu anlaşılmaktadır. Bu nedenle bilgi asimetrisini azaltan kalite sinyallerinin ve diğer başarı faktörlerinin bilinmesi girişimciler açısından olduğu kadar paya dayalı modelin ülkemizde gelişebilmesi açısından da oldukça büyük önem arz etmektedir.
Kitabın zengin içeriğiyle girişimciler, KOBİ'ler, kitle fonlaması platformlarını kurmak ve işletmek isteyenler, finans alanındaki profesyoneller ve akademisyenler gibi tüm ilgili taraflar için faydalı olması dileğiyle...