Günümüz iş dünyasında; teknolojinin her geçen gün gelişmesi, bilginin hızla dolaşması ve ulaşılabilirliğin artması iletişim süreçlerini etkilemiştir. Küreselleşme ile birlikte küçük ve orta boyuttaki kurumlar uluslararası çalışmaya başlamışlardır.
Küreselleşen dünyada kurumlar hem kendi kimliklerini korumak, hem de çağa ayak uydurmak zorunda kalmışlardır. Kurumların ayakta durabilmesi, fark yaratabilmesi ve başarılı olabilmesi için iletişim süreçlerinin iyi yönetilmesi gerekmektedir.
Kültür insanoğlunun varlığıyla beraber var olan ve çeşitli şekillerde önümüze çıkan bir kavramdır. Sözlük anlamına göre, "kültür, tarihsel, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün maddi ve manevi değerler ile bunları yaratmada, sonraki nesillere iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların bütünüdür (T.D.K, 2018). Kurumlar da aynı insanlar gibi tarihsel ve toplumsal gelişmelerden etkilenmektedir. Bu yüzden kurumları kültürden bağımsız incelemek mümkün değildir. Kurum içi iletişim şeklini de belirleyecek olan "kültür" dür.