Bu kitap son zamanlarda yaygın olarak karşımıza çıkan kodlama öğretimi ve bu süreçte kullanılan blok tabanlı kodlama araçları hakkında hem kuramsal hem de uygulamalı bilgiler içeren geniş bir kaynaktır. Kitabın kuramsal bölümünde kodlama öğretiminin önemi ve dayandığı kuramlar hakkında bilgiler yer almaktadır.
Bunun yanında blok tabanlı kodlama araçları hakkında temel bilgilere yer verilmiştir. Uygulama içeren bölümlerde ise blok tabanlı araçların kodlama öğretiminde nasıl kullanılacağı örnekler ile anlatılmıştır. En yaygın kullanılan araçlardan Scratch ve Alice'in tüm yönleri (kurulum, arayüz, tasarım vb.) ayrıntılı şekilde incelenmiş, örnek animasyon ve oyun tasarımlarına yer verilmiştir. Bunun yanında yine yaygın kullanılan Code.org, Blockly Games, Kodu ve MIT App Inventor hakkında da temel bilgilere yer verilmiştir.