santralistanbul, Küba devriminin önemli aktörlerinden Ernesto Che Guevara'nın 1960 yılında Alberto Korda Díaz tarafından çekilen Guerrillero Heroico (Kahraman Gerilla) isimli portre fotoğrafının devrimsel içeriğinden çıkıp hızla üretilen ve çoğaltılan bir tüketim aracı haline gelmesini anlatan kapsamlı bir sergiye ev sahipliği yapıyor. 'Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Biten Öyküsü' başlıklı sergi, 9 Ekim 2008 - 4 Ocak 2009 tarihleri arasında santralistanbul'da ziyarete açık olacak. Küratörlüğünü Trisha Ziff'in üstlendiği ve Riverside Kaliforniya Üniversitesi'ne bağlı UCR/Kaliforniya Fotoğraf Müzesi tarafından düzenlenen sergi, otuzun üzerinde ülkede üretilmiş fotoğraf, afiş, film, ses, giysi ve eşyayı bir araya getiriyor. Çok çeşitli öğelerden oluşan bu koleksiyon, ünlü fotoğrafın devrim sırasında ortaya çıkışından günümüze uzanan çizgisini izliyor. Sergi, geçtiğimiz yıllarda, İngiltere'deki Victoria ve Albert Müzesi'nin yanı sıra, ABD, İtalya, İspanya, Hollanda ve Portekiz'in önde gelen müzelerinde ziyaretçilerle buluştu. Sergiyle aynı başlığı taşıyan ve çift dilli olarak yayıma hazırlanan Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Biten Öyküsü adlı kitap Korda'nın Che Guevara'nın ünlü fotoğrafını nasıl ve neden çektiğine ilişkin tarihsel arkaplanı aktarmanın yanı sıra Che'nin portresinin bir devrimcinin fotoğrafından toplumsal ve siyasi ideoloji ile yüklü ikonlaşmış bir görüntüye, ve ardından da oldukça ticari bir metaya dönüşümünün izlerini sürüyor. Küratör Trisha Ziff'in yanı sıra Wally Ollins, Bülent Somay, Rodrigo Frésan ve David Kunzle'ın makalelerinin yer aldığı kitapta fotoğraf tarihinin en çok kopyalanmış imgesi olarak kabul edilen bu ikon fotoğrafın farklı coğrafyalarda üretilmiş ve çeşitli mecralarda gerçekleştirilmiş yüzün üzerinde uyarlamasını bir arada görmek mümkün.