Bugün ülkemizde dil eğitiminin lisans düzeyindeki müfredat içeriğine göz attığımızda temel dil becerileri, eğitim bilimleri, edebiyat ve dil sisteminin temel yapılarını temsil eden ses, şekil ve cümle bilgisi üzerine kurgulandığını görmekteyiz. Bu müfredat içeriği, son derece karmaşık bir sistem özelliği gösteren dilin eğitimine yönelik parametreleri sarmalıyor olsa da, söz konusu, dilin temel yapıları olduğunda, dilin anlam yönünü öğretmen yetiştirme sürecine tam anlamıyla yansıtamamaktadır. Kuramdan Uygulamaya Anlam Bilimi isimli bu kitap, anlam bilimi alanını kuramsal yönden inceleyen ve kuramsal bilgileri pedagojik anlamda somutlaştıran bir nitelik taşımaktadır. Kitap birbiriyle içerik olarak uyumlu 5 temel bölümden oluşmaktadır.
Adı geçen çalışmanın bu yönüyle ortaokul Türkçe Öğretmenlerine, Sınıf Öğretmenlerine, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerine, Eğitim Fakültelerinin Türkçe ve Sınıf Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarına, Fen Edebiyat Fakültelerinin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilere, dilbilimi, dil öğretimi ve göstergebilim alanında araştırmalar yapan akademisyenlere ve bütün bu alanlarda lisansüstü öğrenim gören yüksek lisans ve doktora öğrencilerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Zaman ve toplum, dillerin en iyi öğretmenidir. Daimi öğrencilerinden birinin Türkçe olması dileğiyle…