Okullarda resmî program dışında gerçekleşen her türlü bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri kapsayan program dışı etkinlikler birçok yönden okul derslerinden ayrılmaktadır. Herhangi bir dersin dar kapsamına sıkıştırılmamış esnek yapılarıyla program dışı etkinlikler, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre tasarlanmaları, katılımda gönüllülüğü esas almaları ve süreçte klasik bir değerlendirmeye yer vermeyen tasarımlarıyla resmî programdaki eğitsel etkinliklerden farklılaşmaktadır. Dolayısıyla program dışı etkinliklerin tasarlama - uygulama - değerlendirme süreçlerinin de resmî program yaklaşımlarından farklılaşmasını gerektirmektedir.
Eğitimin dersten ve okuldan ibaret olmadığına ilişkin anlayışın güçlenmesi eğitim çevrelerinde öğrenmenin farklı ve alternatif yollarına duyulan ilgiyi artırarak resmî programın dışındaki uygulamalara ve okul dışı öğrenme ortamlarına yönelimi hızlandırmıştır. Giderek güçlenen bu yönelim okullara ve öğretmenlere yeni ve farklı misyonlar yüklemektedir. Bu bağlamda hazırlanan kitabın program dışı etkinliklere ilgi duyan eğitimcilere yardımcı bir kaynak olması beklenmektedir.