"Herkes İçin Eğitim!" mottosu ile ortaya çıkan kapsayıcı eğitim son yıllarda eğitim bilimleri alanında popülerlik kazanmıştır. Kapsayıcı eğitim, tüm çeşitlilikleriyle birlikte her çocuğun nitelikli eğitim imkânlarından faydalanması hakkını ifade etmektedir. Bu bağlamda kapsayıcı eğitim denilince ilk akla gelmesi gereken şey bütünleştirme, içerme terimleri olmalıdır. Toplumun belki de en fazla korunmaya ve gözetilmeye ihtiyaç duyan grubu olan çocuklarımız hak ettikleri yaşam standartlarına ulaşabilmiş değildir. Bu bağlamda hem dünyada hem de Türkiye'de bu anlamda yapılan sistemli çabalar kapsayıcı eğitimin doğuşuna zemin hazırlamıştır. Nitekim her çocuğun parmak izi kadar farklı olduğunu düşünürsek her çocuğu kapsayacak bir sisteme ihtiyaç duyduğumuz sonucuna ulaşabiliriz. Bu kitap ayrım gözetmeksizin tüm çocukların eğitim hakkını savunan alanında uzman eğitim bilimcilerin titiz çalışmaları sonucunda ortaya çıkmıştır. Sadece yazılı düzenlemelerle değil gerçek sınıflarda da erişimin, desteğin ve katılımın nitelikli eğitime ulaşmada aracı olarak kullanılacağı öğrenme ortamlarının tasarlanmasında her eğitimciye görev ve sorumluluk düşmektedir. Çocukların özellikle okullarda ve toplumda engellilik, cinsiyet, din, dil, ırk, sosyo-ekonomik yapı gibi nedenlerle dışlanmadığı ayrımcılığa uğramadığı ve hak ettikleri nitelikli eğitim hakkını kullanabildiği günlere ulaşmak içindir bu çaba