Tarih, doğası gereği soyut ve öğrenci için yaşanmamış bir dönemi ifade eder. Bu nedenle tarihsel empati kurması öğrenci için bazen güç olabilmektedir. Bu nedenle tarih derslerinde gerçekleştirilen ezberci eğitim anlayışının terk edilerek, anlamlı ve keşfederek öğrenmenin sağlandığı, öğrencinin merkeze alındığı öğrenme-öğretme süreçlerinin oluşturulmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Yenilikçi tarih öğretiminde etkinlik temelli yöntemlerin tarih derslerinde kullanılması öğrencilerde tarih eğitimi için yeni bir bakış açısı sağlayacaktır. İşte bu düşüncelerle kurgulanan bu kitabın, başta ortaokullarda okutulan 5-6-7. sınıf Sosyal Bilgiler derslerindeki tarih konularında ve 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi konularında sosyal bilgiler öğretmenlerine yol göstermesi hedeflenmiştir. Ayrıca akademisyen ve öğretmen adaylarına yönelik hazırladığımız eserimizin alana katkı sunması amaçlanmıştır.