Yenilenen ilkokul ve ortaokul yabancı dil programlarının verimli ve etkili uygulanabilmesi belirlenen yabancıdili öğretecek öğretmenlerin iyi yetiştirilmesine bağlıdır. Özellikle ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda öğrencilerin iletişimsel yaklaşımla destekleyerek dil öğretimine yönlendirilmesi yaşamsal öneme sahiptir. Ders içeriklerinin şarkı, öykü ve oyun gibi etkinliklerle desteklenmesi bu programın başarısı açışından önemlidir. İlkokul İngilizce programı, dinleme ve konuşma becerilerini önceleyerek diğer dil becerilerinin de bunlara paralel olarak gelişmesini ön gören bir programdır. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımı yeni programın olmazsa olmazlarındandır.
Elinizdeki kitap, bu gelişmeler göz önüne alınarak ilkokul düzeyinde ders veren İngilizce öğretmenlerimizeyardımcı olabilmesi amacıyla hazırlanmıştır.