Öğrenmenin etkili ve kalıcı olması öğrencinin aktif katılımıyla mümkündür. Bu bakımdan öğrenme süreçlerinde öğrencinin etkin rol oynaması, kendini özgür hissetmesi ve rahat ifade edebilmesi ve eğlenerek öğrenebilmesi için uygun ortamlar oluşturulmalıdır. Bu ortamları oluşturulması denince akla gelen ilk yöntem yaratıcı drama olmaktadır. Bu açıdan iletişim becerileri başta olmak üzere temel dil becerilerinin geliştirilmesi için yaratıcı dramaya ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle beceri odaklı öğretim anlayışını temel alan Türkçe öğretim süreçlerinde yaratıcı dramaya çok ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çerçevede hazırlanan bu kitap Türkçe öğretim süreçlerinde yaratıcı drama kullanımına yönelik alana katkı sağlamak için ilgili alanda çalışan öğreticilere, lisans ve lisansüstü programlarda çalışmalar yapan araştırmacılara faydalı olması temennisiyle hazırlanmıştır.