"İster sıradan ister çok özel olsun, önemi yok, yazmayan kişi yitik insandır, iz bırakmadan gelip geçer."
Agota Kristof
İnsanoğlunu diğer canlılardan ayıran en önemli özellik dildir. Dil, düşünen insanın yuvası, sığındığı liman, duygu ve düşüncelerini anlattığı yegâne araçtır. Bu araç, yazının icadı ile insanoğlunun duygu ve düşüncelerini yüzyıllar ötesine iletebilmesini mümkün kılmıştır. Yazmak, kimi zaman mesaj iletmek, kimi zaman eğlenceli ve heyecan verici bir uğraş ve kimi zaman da bir duygunun ortak tercümanı olarak sanatsal yazılar aracılığıyla yüzyıllarca aynı hisleri paylaşmanın vesilesi olmuştur. Yazılan yazıların istenilen düzeyde duygu ve düşünceleri anlatabilmesi, başarılı bir dil eğitim ve öğretimi ile mümkündür. Dil eğitim ve öğretimi, çağdaş eğitim yöntem ve tekniklerinin kullanılmasını gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda yaratıcı yazma eğitiminde, süreç temelli yazma eğitimi yaklaşımı doğrultusunda yararlanılması gereken pek çok alan bilgisi bulunmaktadır. Bu bilgilerin, Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli Alan Eğitimi Dersleri arasında yer alan Yaratıcı Yazma dersine temel bir kaynak teşkil edecek şekilde bir araya getirilmesi yazma eğitimi açısından bir gereklilik olarak görülmüştür. Bu lüzum üzerine elinizdeki bu kitapta, alanında yetkin on yedi bilim insanının Yaratıcı Yazma dersinin farklı konuları ile ilgili alan yazını ışığında bilimsel değerlendirme, görüş, öneri ve değerlendirmeleri bir araya getirilmiştir. Kitabın, yaratıcı yazmaya ilgi duyan tüm insanlara, Yaratıcı Yazma dersi alan öğrencilere ve ilgili alanda çalışmalar yapan akademisyenlere yararlı bir kaynak olabileceği düşünülmektedir.