Lahî Vahiy Bizatihi İnananlarını Ahlaklı Yapmaz, Ahlaklı Olmanın Yolunu Ve Yöntemini Gösterir. Vahyin Gösterdiği Yolda Sırat-ı Müstakim'de) Yürümeye Hidâyet" Denir. Hidayet Yola Koyulan Kimsenin Tatlılıkla Elinden Tutma, Nasıl Ve Nerede Yürüneceğine Kılavuzluk Yapmadır. Yoksa Baskı Ve Dayatma Değildir.
Çöldeki Yolları İyi Bilen Ve İnsanlara Yol Gösteren, İnsanları Varacakları Yerlere Selametle Götüren Kimseye Hâdi" Denir. Arabistan Çölü, Son Derece Tehlikeli Bir Yerdir. Bundan Dolayı En Tecrübeli Kılavuzlar Bile Çölde Yürürken Bir Noktada Şaşırıp Sapabilir. Şaşırmadan Kılavuzluk Görevini Yapmak, Kılavuz İçin Gurur Ve Övünç Vesilesi İdi.
Kur'an Kavramları İçinde Hâdi Kavramı Son Derece Önemlidir: Kur'ân'dahâdi İse Bizzat Allah'tır: Bakara, 2/120) Öyle Bir Kılavuz Ki Asla Sapmaz, Yolu Kaybet(tir)mez. Bundan Dolayı Da O, Tam Güvenilir El-emîn" Hâdi/kılavuzdur. Yolu Yürüyene De Mü'min" Denir.
Bir Toplum Kendinde Olan Durumu Değiştirmedikçe, Hiç Şüphe Yok Ki, Allah Da O Toplumda Olan Hali Değiştirmez..."Ra'd, 13/11) İlahî Beyanda Fertlerin Değişiminin Yine Fertlerin Özgür İradesine Bırakıldığı İfade Edilmektedir.
Vahiy Müntesiplerinin Başarısızlığının Arka Planında Şu Vardır; Vahyin İnananlarından Yürümesini İstediği Yolu Yürümeyip Gizli Bir Kurtarıcı El" Yardımı İle Yürütülmeyi Beklemeleridir. Kur'ân"...Rabbinin Lütfu Ve İhsanı Kimsenin İpoteğinde Değildir..."Sra, 17/20) Âyetinde De İşaret Edildiği Gibi Yol; Irkı, Dili, Dini, Cinsiyeti, İnancı, Ne Olursa Olsun Yürüyenindir. Yeter Ki İçtenlikle/ihlasla Yürünsün.