Kurumsal iletişim, kurumlarda stratejik ve etkin yönetim amacıyla kullanılan temel bir yönetim fonksiyonudur. Günümüzde yönetim anlayışının rakipleri izlemek ve onları taklit etmekten ziyade rekabet unsuru oluşturaıcak, yeni uygulamalar geliştirmeye yöneldiği görülmektedir. Bugünün en önemli rekabet unsuru, çevrimiçi ortamda kendini gösteren, ortak bilgilerin, tecrübelerin ve düşüncelerin paylaşılması ile meydana gelen sosyal medyadır. Zamanın ve coğrafi sınırların engel olmaktan çıktığı sosyal medya ile çevrimiçi ortamda benzer düşüncelere sahip kişiler, çeşitli kitleler oluşturmaya başlamıştır. Kurumun çevrimiçi ortamda, sosyal medya aracılığıyla mevcut ve potansiyel kitlelerine ulaşmak için kullanabileceği etkin araçlardan birisi, bloglardır. Bloglar, sosyal medyanın en eski araçlarından birisi olarak etkinliğini hala sürdürmektedir.