Günümüzde, daha bilinçli bir yapı kazanan toplum, kurumlardan sosyal sorumluluk alanında çalışmalar yürütmesini beklemektedir. Toplumun bu beklentisi ve beklentinin altında yatan gerekçeler, kurumların sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunmaları için bir motivasyon kaynağı oluşturmaktadır. Kurum ve kuruluşları değerli kılan ya da fark yaratan sadece ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değil topluma kattıkları ya da kazandırdıkları değerlerdir. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, kuruluşlar için bir değer yaratımı sürecidir. Sosyal sorumluluk bilincini oluşturan kurumlar, ekonomik hedeflerinin yanı sıra sosyal hedefler belirleyip başarılması sonucunda rekabet üstünlüğü, ekonomik fayda, müşteri sadakati, kurumsal itibar gibi pek çok fayda elde etmektedir. Toplum hayatına katkıda bulunmak, hedef kitlenin anlayışını değiştirmek, fikir önderleri ve karar vericilerde iyi niyet yaratmak ve çalışanların bu projelere gönüllü katılımını sağlamak sosyal sorumluluk projelerinin ana çıkış noktasıdır. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramının detaylı bir şekilde ele alındığı bu kitapta; kurumsal sosyal sorumluluk modelleri, teorileri ve stratejileri açıklanmış, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri sonucunda elde edilecek faydalar ortaya konulmuş, başarılı bir kurumsal sosyal sorumluluk sürecinde izlenecek adımlara ve kurumdaki sahip, hissedar, yönetici ve çalışanların sorumluluklarına yer verilmiştir.