Günümüzde bilgiye ulaşmak gittikçe kolaylaşmıştır. Ancak sözkonusu bilgiye ulaşım kolaylığı ile birlikte bir başka konu ön plana çıkmaktadır. O da "yaralı bilgi"dir. Çünkü mevcut bilgi bombardımanı içerisinde bilgi kullanıcılarının gerekli ve nitelikli bilgiyi gereksiz ve niteliksiz bilgiden ayırması gittikçe önem kazanmaktadır.
Bilgi kullanıcıları önemli kararları bazen çok kısa süreler içerisinde vermek durumunda kalabilmektedirler. Böyle durumlarda mevcut ve yararlı bilgiyi kararının şekillenmesinde "veri" olarak kabul ederek yeni bir bilgiye dönüştürmesi gerekmektedir.
Bu çalışma ile de amacımız İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda yer alan "Kurumsal Yönetim Endeksi" (XKURY)nde işletmelerin aynı kriterler içerisinde analiz edilerek (başka bir ifade ile karşılaştırılabilir hale getirilerek ve ortak kriterle değerlendirilerek) XKURY endeksinde bir sıralama yapabilmektir. Bu amaçla endeksten rassal seçilmiş işletmeler ele alınmış ve incelemeye tabi tutularak, sezgisel yöntemle geliştirdiğimiz modelde değerlendirilmiş ve sıralanmıştır.