Bu kitapta, aile kavramı tarihsel, kavramsal ve kuramsal bakış açıları doğrultusunda ele alınmıştır. Ayrıca Türkiye'deki aile yapısı ve ailelere yönelik hizmetler, anne baba çocuk iletişimi, anne baba tutumları, anne baba eğitimiyle ilgili ön plana çıkan konular (tanım, önem, amaçlar, ilkeler, dikkat edilmesi gereken noktalar), ulusal ve uluslararası anne baba eğitim modelleri, anne baba eğitim programlarının geliştirilme süreci, aile katılımı, baba katılımı, özel durumlarda aile eğitimi, özel gereksinimli çocukların ailelerinin eğitimi, pandemi sürecinde aile eğitimi, büyükanne üyükbaba eğitimi, okul aile işbirliği, aile danışmalığı konuları yer almaktadır.
Konuların kapsamından anlaşılacağı üzere kitap bünyesinde anne baba eğitimi konusunun detaylı bir şekilde ele alınması amaçlanmıştır.