Günümüz rekabet piyasası içerisinde ürün yelpazesi ve fiyatların birbirine benzemesi ve bu benzerliğin tüketici tarafından ayırt edilemeyecek duruma gelmesi markaları, kurumsal kimliklerini ön plana çıkartmak üzere çeşitli faaliyetlere yönlendirmiştir. Bu faaliyetler içerisinde tüketicilerin rasyonel duyguları yerine irrasyonel duygularına seslenmenin çok daha önemli olduğu gerçeği kavranarak duyusallık önem kazanmıştır. Duyusallığı markalara yansıtabilmenin yolu da tüketicinin marka ile en fazla etkileşimde bulunduğu yer olan mağazaları, markaların kurum kimliğine uygun dekore etmekten geçmektedir. Kurum kimliği bağlamında oluşturulan mağaza atmosferi doğru noktalara dikkat edilerek düzenlendiğinde, tüketiciye verilmek istenilen mesajın başarılı şekilde ulaştırılmasına büyük katkılar sağlamaktadır. Bu noktada mağazalar, işletmelerin kendilerini ifade edebildikleri, tüketicilere seslenebildikleri mecralar olarak önem kazanmaktadır.