Bu kitap, Uşak Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi öğretim elemanlarının ve konu ile ilgili uzman akademisyenlerin katkılarıyla hazırlanmıştır. Markalaşma; bir kentin tanımlanmasında, tanıtılmasında, yerel özelliklerin evrenselleştirilme-sinde çok önemlidir. Uşak kenti; kendine özgü doğal, tarihî, ekonomik, sosyal, kültürel, mimari, gastronomik özellikleri ile birçok değeri bir arada barın-dırmaktadır. Kitap kapsamında kent; markalaşma vizyonu ekseninde tarihî gelişim, sosyo-ekonomik özellikler, kent vizyonları stüdyo deneyimi, dinî yapılarda akustik, tarihî Uşak evleri, sürdürülebilir akıllı şehirler, yerleşim bölgelerinin mekân dizimi, kültürel peyzaj değerleri, işlevini yitirmiş sanayi alanlarında dönüşüm, Uşak tarhanası gibi mekânsal, sosyal ve ekonomik konularla ele alınmaktadır. Kitap; konusu ve kapsamı ile bundan sonra gerçekleştirilecek akademik çalışmalara, kentin geleceğine yönelik planlamalara, kentin tanıtılmasına katkı sağlayacak farklı bir bakış açısı kazandıracaktır.