Verimli bir matematik eğitimi için sınıf içinde ve dışında doğru ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanabilmek önem arz etmektedir. Bu yöntemler konuya, öğrenciye ve ortama göre geleneksel ya da alternatif yöntemlerden biri ya da her ikisi birden olabilir. Bu eserde matematik eğitiminde kullanılabilecek geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemlerinden yazılı sınavlar, sözlü sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler incelenirken; öğrenciyi çok yönlü tanımaya el veren alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinden performans değerlendirme, araştırma projeleri, gözlem, kontrol listeleri, poster, afiş, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, grup değerlendirme, tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, dereceli puanlama anahtarları, öğrenci ürün dosyası, kavram haritaları, kelime ilişkilendirme testi, görüşme, tutum ölçekleri, ilgi ölçekleri, kaygı ölçekleri, yeterlilik ölçekleri bu eser kapsamında ele alınmıştır. Ayrıca eserin ilk bölümünde ölçme ve değerlendirme ile ilgili genel bilgilerin yanı sıra matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme konularına yer verilmiştir. Son iki bölümde de matematik eğitiminde öğrenmelerin değerlendirilmesi sürecinde teknoloji kullanımına ve matematik eğitiminde öğrenmelerin değerlendirilmesi sürecinde oyun kullanımına yer verilmiştir. 1. - 8. sınıflar güncel matematik öğretim programında yer alan kazanımlara yönelik de sunulan ölçme araçları için uygulama örneklerine de yer verilmiştir. Matematik eğitimi üzerine çalışan tüm eğitimciler için faydalı bir kaynak olması dileğiyle.