Teknolojide yaşanan hızlı değişimler öğrenme-öğretme sürecinde bireylerden beklenen rolleri de değiştirmiştir. Bu doğrultuda Millî Eğitim Bakanlığı, ulusal ve uluslararası düzeyde ihtiyaç duyulan becerileri Türkiye Yeterlikler Çerçevesi (TYÇ) adı altında belirlemiştir. Belirlenen sekiz yeterliğin ikisinde teknolojiye ve dijitalleşmeye dikkat çekilmektedir. Bilgiye erişimi kolaylaştıran ve öğrenme süreçlerini etkili hâle getiren teknoloji temelli araçları/uygulamaları hazırlamak ve kullanmak TYÇ'nin belirlemiş olduğu amaçlara/ölçütlere hizmet etmektedir. Bu doğrultuda mevcut kitapta teknoloji temelli araçların matematik öğretimi sürecinde nasıl kullanılabileceği açıklanmış ve söz konusu araçların kullanımına ilişkin adım adım uygulama örnekleri verilmiştir. Dolayısıyla kitap matematik öğretiminde teknolojiden yararlanmak isteyen eğitmenler için birer rehber niteliğindedir. Kitaptaki her bölüm, matematik öğretim sürecinde etkin kullanılabilecek yenilikçi teknoloji destekli araçları tanıtmakta ve ortaokul matematik öğretimi programından seçilen kazanımlar doğrultusunda oluşturulan etkinlikleri içermektedir. Öğretimin giriş aşamasından değerlendirme aşamasına kadar kullanılabilecek teknoloji destekli araçlar/uygulamalar matematik öğretimi çerçevesinde değerlendirilmiştir. Kitapta matematik öğretiminde teknoloji destekli robotik kodlamanın, artırılmış gerçekliğin, dijital sununun, e-kitap uygulamalarının, pano araçlarının, ölçme değerlendirme araçlarının, öyküleme araçlarının, resim ve karikatür araçlarının nasıl kullanılabileceği ele alınmıştır. Bu kapsamda Scratch, Mywebar, Nearpod, Padlet, LearningApps, Plickers, Powtoon, Vyond, Pixton, Thinglink, Story Jumper, Canva ve Mindmeister teknoloji destekli araçlarından/uygulamalarından yararlanarak kazanım odaklı adım adım uygulama örneklerine yer verilmiştir. Bu açıdan düşünüldüğünde hazırlanan kitabın söz konusu alandaki araştırmacılara, matematik öğretmenlerine, matematik öğretmeni adaylarına ve teknolojiyle ilgili diğer alanlardaki bireylere hitap ettiği söylenebilir.