Medrese Eğitimi
İslâm dünyasında ilim ve eğitim 8-13. asırlarda zirveye çıkmış, İslâmî ilimlerin her alanında birbiri ile sürekli yarışan yüksek nitelikli eserler kaleme alındığı gibi Doğu ve Batı dünyalarından alınan felsefe, tıp, matematik, astronomi gibi tabii ilimler de zirveye taşınmıştır. Müslüman âlimler, Aristo mantığını geliştirmiş ve fersah fersah geçmişlerdir.Böylece ilmi araştırmalar metodolojisi sağlam bir şekilde oluşturulmuş; Müslüman âlimler tarafından tecrübecilik icat edilerek hem akli hem de nakli ilimler araştırma yöntemleri daha somut veriler üzerine oturtulmuştur.Medrese, İslâmî eğitim sisteminde temel eğitimden sonraki orta, yüksek ve lisansüstü eğitimi kapsayan bütün eğitim sürecinin genel ismi olarak kullanılmaktadır. Medrese Eğitimi isimli bu çalışmada eğitim kurumu vazifesini gören medrese, iki bölüm ile ele alınmaktadır. Birinci bölümde İslam medeniyetinde medrese eğitiminin ortaya çıkışı ve gelişimi, medrese mekanlarının işlevi, medreselerde okutulan ders ve kadınların eğitimi tüm yönleriyle aktarılırken, ikinci bölümde Osmanlı medrese eğitimi üzerinde durulmuştur.
Devamını Oku