Sosyal bilimlerin en genci (olan) iktisat, bazen, zor bir konu olarak tasvir edilir. Paul Heyne The Economic Way of Thinking (Düşünmenin İktisadî Yolu) adlı kitabında şöyle der: "Pek çok karmaşık konu ve çalışma var ve öğrencilerin bunları kavraması çok zor." Martin Bronfenbrenner kendi ders kitabının girişinde öğrencileri uyarır: "Kendinizi, geçici olarak öğreniyor olmaktan çok öğrenmiyor veya bir karışıklık sisi içinde debeleniyor bulabilirsiniz." Ancak, iktisat ilmi zahmetli veya kafa karıştırıcı olmak mecburiyetinde değil. Bu kitap, üniversite iktisat eğitiminde gereksiz karmaşıklık veya karışıklıktan uzak, özenli bir ders sunmaktadır. Kitap, iktisadın gayesini tesis eden ve toplumun ekonomik hedeflerine ulaşılması için stratejiler geliştiren yeni ve entegre bir yaklaşımı temsil etmektedir. Bu yaklaşım, tamamlandığında hem zarif hem pratik olacak bir yapıyı sistematik biçimde inşa ederek basitten karmaşığa doğru ilerlemektedir. Bu yaklaşım, aynı zamanda, iktisatla bağlantılı disiplinleri -iş, pazarlama, idare, finans ve sosyoloji- bütünleştirmeye teşebbüs etmektedir. Günümüzdeki iktisat kitapları genellikle anlaşılmaz teorilerden, hayalî istatistiklerden ve uzmanlık kavramlarından müteşekkil bir curcunadır. Bölümler öylesine şaşırtıcıdır ki, öğrencilerin bir adım sonra inceleyecekleri konunun ne olduğu hakkında hiçbir fikri yoktur. Bu ders kitabı ise çok daha sistematik bir yaklaşımı benimsemektedir.