Moda Tasarımının Temelleri Dizisi'nin sekizinci kitabı olan Stil Yaratmak, hızla büyüyen yeni bir disipline dair temel konuları ve uygulamaları, tarihi bağlamları ve güncel örnekleriyle açıklayarak, görsel sanatlar öğrencilerine bir rehber sunmaktadır. Bu kitap, moda imgesi yaratma süreci ve işin gerektirdiklerine ilgi duyanlar için yazılmıştır.
Stil Yaratmak, yeni, hızla büyüyen ve popüler bir disipline dair kapsamlı bir araştırmadır. İlk stil yaratıcıları, yalnızca moda dergileri için çalışan moda editörleriydi. Yeni stil dergileri için çalışan ilk bağımsız stil yaratıcıları, 1980'li yıllarda ortaya çıkmaya başladı. Stil yaratıcıları artık, bir moda fikri, akımı ya da temasını iletmek veya bir moda ürünün reklamını yapmak için genel tarz ve kıyafetleri seçmekten sorumlu olmaya başladılar. Bu, günümüzde bir stil danışmanının moda fikri, eğitimi veya temayı anlatabilmesinin bir yoludur. Daima kısıtlı bütçesi olan bu alan, çok yoğun hayal gücü ve enerji gerektirir. Stil yaratıcılarının dergi, gazete ve reklam kampanyalarındaki moda imgesi yaratma sürecinin nasıl ve neden ayrılmaz bir parçası oldukları ve son dönemlerde moda tasarımcıları ve markalara danışmanlık yapmaları hakkında bilgiler kitapta yer almaktadır. Stil Yaratmak, sizi hem bilgilendirecek hem de size ilham verecektir
Öne çıkan başlıklar;
• İşin yönleri
• Stil yaratıcısının kariyeri
• Moda farkındalığı
• Moda iletişimi
• Bağlamsal çalışmalar
• Moda referansları
• Editoryal stil yaratıcısı
• Reklam stili yaratıcısı
• Ekip çalışması
• Model seçimi
• Çekim yerleri
• Kıyafet temini
• Prodüksiyon planlaması
• Ekipman
• Deneme çekimi
• Çekim günü
• Post-prodüksiyon ve sayfa düzeni (mizanpaj)
• İnternet stil yaratıcısı
• İnternet güncesi (blog) ve elektronik dergiler
• Defile ve etkinlikler
• Moda filmleri