Size iki haberim var, Birisi iyi birisi kötü; Kötü olandan başlayayım. Ben bir kitap yazdım ve maalesef içindeki tartışılan konular ver sorunlar bundan 100 yıl sonra bile geçerli olacak. İyi haberse siz bu kitabı okuyarak gelecek yüz yılda bile değişmeyecek konular ve sorunlar karşısında daha hazırlıklı olacaksınız. Neden bu kitapta bahsedilen konular yüzyıl sonra bile değişmeyecek? Çünkü tarihler 2117 gösterdiğinde bile bugünün sosyo-ekonomik sistemi; Kapitalizm özünde hiçbir değişiklik olmadan ayakta duruyor olacak.
Yani emeğinden başka satacak hiç biri olmayan milyonlarca kişi dünyanın her yerinde iş ilanlarına bakacak, kendi yetenek ve deneyimine göre iş ilanlarına başvuracak, iş görüşmelerine çağrılacak, şanslıysa işe alınacak, işinde kendini ispat edip yerini sağlamlaştırmaya çalışacak, stresle mücadele edecek, kotu müdürlerle mücadele edecek, İşine konsantre olabilirse isinde ilerleyecek, kendini geliştirecek, belki yönetici pozisyonuna gelecek, insanları idare etmeyi öğrenecek, işi idare etmeyi öğrenecek, ve belki de sırf bu aşamada, su veya bu nedenle işini kaybedecek. Hemen her şeye sıfırdan başlamak zorunda kalacak.
İyi habere gelince; Sizin iş hayatında karşılaşabileceğiniz sorunların benzerleri daha önce milyonlarca insan tarafından yaşandı, onların tecrübelerinden bu kitapta yararlanmaya çalışıp kendi durumumuza uygulayacağız. Zorunluluklarımızın tanımlanması bizi özgürleştirecektir. Çalışma hayatının temel prensiplerini, zorluklarını ve bunları asma yollarını anlatmak amacıyla yazdığım ve konulara genel anlamda sınıfsal bilinç farklılıkları açısından baktığım bu kitap, bundan 12 sene önce bitirdiğim Mba'nin de etkisiyle Mini bir Mba programına dönüştü.
Parası imkânı olanlar zaten Mba yapabiliyor ancak bu kitap aynı zamanda Mülksüzler için de özet bir Mba eğitimi anlamına gelecek. Hiç olmazsa eğitim alanında zenginlerle mülksüzler arasındaki eşitsizlik biraz azalsın isterim. Bu kitabı okuduktan sonra kariyer tercihleriniz daha iyi yapacaksınız. Daha iyi işler bulabileceksiniz, iş yerlerini kabusa çeviren stresle daha iyi mücadele edeceksiniz, kendiniz daha iyi hedefler koyup, bu hedeflerine ulaşmak için zamanınızı daha iyi kullanacaksınız. İşinizde kendinizi hem yazılı hem de yüz yüze iletişimde çok daha iyi ifade edeceksiniz. Toplantıları daha iyi yönetecek, İnsanları çok daha kolay ikna edeceksiniz. Yanınızda çalışan insanların motivasyonlarını en yüksek seviyede tutarken, Girdiğiniz pazarlık durumlarından daha iyi neticeler almayı başaracaksınız, pazarlama, finans ve insan kaynakları gibi temel konularda fark yaratan rafine bir anlayışa sahip olacaksınız. Ve böylelikle muhtemelen daha çok kazanacaksınız, işinizi daha çok seveceksiniz, iş yerinizi daha çok seveceksiniz, iş arkadaşlarınızı daha çok seveceksiniz. Kazandığınız parayı daha iyi harcayacaksınız, genel stres seviyeniz daha düşük olduğu için daha sağlıklı ve daha Mutlu olacaksınız.