Mülteci eğitimi, okul liderliğinin bağlam temelli olduğu yönündeki genel görüş açısından ciddi bir sınavdır. 21. yüzyılda, çocukların eğitimi açısından ciddi sonuçları olan, eşi görülmemiş bir kitlesel göç yaşanmaktadır. Khalid Arar'ın bu yeni ve bir o kadar da önemli kitabında bu olgu çeşitli ortamlarda gerçekleştirilen deneysel araştırmalardan yararlanılarak incelenmektedir ve politika yapıcılar, okul liderleri ve araştırmacılar için değerli bir bakış açısı sağlamaktadır.
Prof. Dr. Tony Bush
Educational Management, Administration & Leadership Editörü
Nottingham Üniversitesi
Zengin bir alanyazın ve politika çeşitliliğinden yararlanan bu kitap, günümüz eğitimcileri ve yöneticileri için zorlu ve önemli bir konuyu ele almaktadır: Mülteci öğrencilerin dünya çapındaki eğitim sistemlerine entegrasyonu. Kitabı özel kılan ise konuyu kıtalar ve kültürler arası geniş kapsamlı bir şekilde ele almasıdır. Sosyal açıdan daha uyumlu toplumlar inşa etmeyi arzu eden tüm politika yapıcıları ve eğitimcileri bu kitabı okumaya ve içindeki önemli dersleri özümsemeye davet ediyorum.
Pro. Dr. Jane Wilkinson,
Journal of Education Administration & History Editörü,
Monash Üniversitesi, Avustralya
Bu kitap, uluslararası alanda eğitim liderlerinin karşı karşıya kaldığı en önemli sorunlardan birisi olan mültecilerin eğitimi konusuyla yüzleşmektedir. Arar, en son güncel araştırmaları ve bilgiye dayalı yorumları, mülteci çocukların hayatlarında fark yaratmaya yönelik sarsılmaz bağlılığıyla bir araya getiriyor. Bunu, yalnızca var olan zorlukları daha iyi anlamamızı sağlayacak şekilde değil aynı zamanda hem liderler hem de politika yapıcılar için okullarda uygulayabilecekleri olumlu, dikkatle düşünülmüş stratejiler sunarak yapıyor. Bu kitap kesinlikle okunmalı.
Prof. Dr. Allan Walker,
The Education Üniversitesi, Hong Kong
Khalid Arar'ın Mültecilerin Eğitimi için Okul Liderliği kitabı, okul liderliğinin rolünü ve politika analizi kılavuzlarını ve mülteci eğitimiyle ilgili güncel araştırma bulgularını küresel bağlamda inceleyen, ilk kitaplardan birisi olma özelliği taşımaktadır. Bu kitap, paha biçilmez bir kaynak; mülteci eğitimi ile ilgilenen eğitim liderleri, politika yapıcılar ve akademisyenler tarafından mutlaka okunmalıdır.
Prof. Dr. Selahattin Turan
Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Khalid Arar'ın kitabı, eğitim liderlerine ve politika yapıcılara mevcut mülteci krizinin tarihsel bakış açısı, doğası ve kapsamı, mülteci hareketi ve mültecilerin yeni bir ülkeye yerleşmeleri ile ilgili ulusal politikaların oluşturulması, uygulanması konularında ilk kapsamlı kSaynak olarak karşımıza çıkıyor. Yazarın mülteci çocukların eğitim deneyimlerini iyileştirme sorumluluğuna uygun olarak, kitap, araştırmaya dayalı en iyi öğretim uygulamaları ve okul öncesinden ortaöğretime kadar uygulanabilecek kültürel liderlik modelleri dâhil olmak üzere, mültecilerle çalışmanın zorluklarını ve fırsatlarını anlama konusunda büyük ihtiyaç olan işlevsel bir rehber görevi görüyor.
Prof. Dr. Betty Merchant
Texas Üniversitesi-San Antonio