Mü'minlere Vaazlarkitabı iki ciltten müteşekkildir. İlkiniDualar, ikincisini deBüyük ve Küçük Günahlarbahsi oluşturmaktadır. Bu kitapların yazılması 1970'li tarihlerde tamamlanmış olup şimdiye kadar pek çok baskısı yapılmıştır. Merhum müellif Mehmed Zahid Kotku hazretleri salih seleflerinin yolunu tutarak onların geleneklerini yirminci asırda güncelleyerek devam ettirmiş bir mürşid-i kâmil-i mükemmildir. Hz. Peygamber'in hayatında büyük bir yer işgal eden ve Rabbiyle bir an dahi olsun temasını kesmediğinin işareti olan dua edebiyatı saadet asrından hemen sonra hızlı bir şekilde gelişmiş, ya kitapların büyük bir kısmını oluşturmuş ya da müstakil kitaplar şeklinde ortaya çıkmıştır.
Mehmed Zahid Efendi hazırladığı günlük dua okumaları kitabını imamı bulunduğu camilerde sabah namazını müteakip cemaatle birlikte hiç aksatmadan vird şeklinde devam ettirmiş, her fırsatta duanın müslümanın hayatında yer alması gereken durumuna da vurgu yapmıştır.
Kitaplardan ilki duanın insan hayatında olması gereken yönüne işaret ettikten sonra seçkin ve seçme dualara yer vermektedir.
İkinci kitap iseBüyük Günahlarolarak nitelendirilen, dinî bakımdan yasaklandığına dair kesin deliller olan, hakkında dünyevî veya uhrevî ceza öngörülen günahlar ile;Küçük Günahlardenilen bunların dışındaki olumsuz davranışların listelenmesi ve açıklanmasından ibarettir. Bu günahlara dair İslâm ulemâsı tarafından çokça kitap yazılmış, kimisi sayısını 700'e kadar çıkarmış kimisi de yetmişle sınırlandırmıştır.
Dinde kemal noktasına doğru yolculuk ilk önce olumsuzlama (nefy) ile başlar daha sonra da olumlama (isbat) gelir. Hâne mâmur olmadan padişah gelmez sırrı gereği yapılması gereken ilk iş insanın menfi duygu, söylem ve eylemlerini terk etmesi gereğidir. Mevlâ'nın hoş görmediği, günah saydığı şeyler öncelikle bilinip terkedilmesi lazımdır. O yüzden tekrar tekrar bu günahların okunması, öğrenilmesi onlardan kurtulmak için vazgeçilmezdir.
Bu kitaplar karşılıklı okumalara tabi tutularak, daha önce eksik ve yanlış okunmuş yerler mümkün olduğu kadar tespit edilerek düzeltilmiştir. İmlâ ve sâir teknik hususlarda bir birlik sağlanmaya çalışılmıştır. Âyet, hadis, kelâm-ı kibâr ve şiirlerin kaynakları mümkün olduğunca belirtilmiş ve eserin sonuna bir kaynakça eklenmiştir. Her bir cilt için hazırlanan analitik dizin de kitabın içerisindeki çeşitli konularla ilgili araştırma yapan araştırıcıların işlerini büyük oranda kolaylaştırmış oldu.