Bu seri. 30 civarında Müslüman mütefekkir ve egitimci hakkındadır. Müslüman alimlerin eğitim - öğretim görüşleri ve özellikle de bu görüşlerin temelleri hakkında nispeten tafsilatlı bir bilgi verilmeye çalışılmıştır. Böylece bunların mukavese edilebilmesi ve birbirleri arasında düşünce alışverişinin nasıl gerçeklestiğinin anlaşılabilmesi için zemin hazırlanmıştır.
Bu serinin müellitleri, her duşünürün düşüncelerinin kaynağını bir ölçüde tanıtmaya ve birbirleriyle kıyaslamaya çalısmışlardır. Ancak asıl amaç bu alimlerin görüşleri hakkında nispeten eksiksiz bir bilgi verebilmek olmuştur.
Bu seri, tanımlama yöntemiyle bazı seçkin mutetekkirlerin duşuncelerını sunmaktadır. Serının önemli özelliklerinden bazıları şunlardır:
- Musliıman mütefekkirler arasından bazı ökulere göre otuz mütetekkirın seçilmesi.
- Çeşitli duşunscl akımlar hakkında bilgi edinme.
- Tarihsel sıralama.
- Birıncı derece ve asıl kaynaklara davanma
- Her mutefekkırin düşuncelerini bütün eserlerden toplama düzenleme.
Bu proje, egitimde ve Trafikte kullanılmasının yanında. teori araştırma alanlarında da kullanılabilir özelliktedir.