Çalışma, müziği nörobiyolojik çerçevede sunmakla birlikte müziğin bilişsel ve duyusal etkilerini ele alarak, müziğin beyindeki aktivitelerinin incelenmesini ve bununda pazarlama alanında kullanılarak elde edilecek sonuçların piyasallaştırılması adına önem arz etmektedir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; reklamcılık ve reklam müzikleri incelenmiştir. İkinci bölümde; nöropazarlama, müzik beyin ilişkisi kapsamında; müziğin nörobiyolojik çerçevesi, müzikal deneyim ve müzikle uyarılmış hislerin sinirsel temelleri gibi konulara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise tüketicilerin, görselle birlikte eş zamanlı olarak sunulan reklam müziğine tepkileri EEG cihazı kullanılarak tespit edilmeye çalışılmış ve reklam tasarımı ile ilgili bir takım tavsiyelerde bulunulmuştur.