Bu kitap, Müzik terapinin dört ana yönteminden biri olan "doğaçlama"nın seçimi, planlanması ve uygulanmasıyla ilgili bazı prosedürel değerlendirmeleri ve kararları özetlemektedir. Bu prosedürel tavsiyeler, yazarların klinik müzik doğaçlamadaki eğitimlerine, onlarca yıllık klinik, öğretim ve danışmanlık deneyimleri ve profesyonel literatürde tarif edildiği gibi doğaçlama prosedürleri sentezlerine dayanmaktadır.
Eğitimdeki müzik terapistler, müzik terapi eğitim ve öğretim programlarında öğreten ve denetleyen kişiler ve klinik müzik doğaçlamadaki klinik uygulamalarına dâhil etmek isteyen müzik terapistler tarafından kullanılmak üzere tasarlanmış olan bu kitap; müzik terapistlerinin, klinik uygulamada müziği bazen danışanın önceden belirlenmiş, müzikal olmayan amaçları başarmasına yönelik bir araç olarak ve diğer zamanlarda terapötik sorunların aydınlığa çıktığı ve daha ileri araştırıldığı bir ortam olarak kullanmak gibi çeşitli yönelimleri benimsediği gerçeğini dikkate alır. Her çalışma şekli, klinik müzik doğaçlama ile ilgili kendi prosedürel değerlendirmelerini ve kararlarını önerir.
Konuyla ilgili olanların gelişimlerinde katkısının olması, kanıta dayalı müzik terapi uygulamalarında yol göstermesi dileğiyle...