Nasıl öğreniriz? Belleğin, motivasyonun, arzunun veya coşkunun yeri nedir? Beynin şaşırtıcı kapasitesi hakkında ne biliyoruz? Neden bazı çocuklar veya yetişkinler öğrenmede böylesine zorluk çekerler? Bu kitapta eskiden tembel bir öğrenci olan yazar öğrenim üzerine tamamen yeni bir yaklaşım önermektedir. Yazar, öğrenmenin zihnimizde yerleşmiş anlayışları alt üst eden karmaşık ve genelde de zıtlıklar içeren bir süreç olduğunu gösterir. Engin bir öğretmenlik deneyiminden hareketle André Giordan en iyi şekilde öğrenmek için pratik öneriler ileri sürmekte ve okulun rolü ve yeri üzerine yeni bir tanım getirmektedir. Sürekli yenilik yapmada güçlük çeken ve değişim geçiren bir toplumda bir sorgulama kültürü geliştirmenin önemini savunuyor.Biyolojide doçent ve eğitim bilimlerinde doktora sahibi André Giordan Cenevre Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmakta ve aynı zamanda "bilimlerin didaktik ve bilgi kuramsal laboratuarının müdürlüğünü yürütmektedir. Yenilikçi düşünceleriyle tanınan yazarın eğitim ve bilimlerin yaygınlaştırılması üzerine birçok eseri vardır.