Elinizdeki kitap, her insanın "özel" olduğu fikrinden hareketle kaleme alınmıştır. Kitap, özel eğitim bölümü öğrencileri için temel bir kaynak olduğu gibi, öğretmenler ve aileler içinde bir kılavuz niteliği taşımaktadır. Kitapta özel öğrenme güçlüğü ve özel yeteneklilikle ilgili iki ayrı bölüm yer almaktadır. İlk yedi bölümünde; özel öğrenme güçlüğünün tanımı, gelişimi, nedenleri, belirtileri, güçlüğe ilişkin araştırma temelli müdahale yöntemleri ve sınıf içi uyarlamalara yer verilmiştir. Beş bölümden oluşan özel yetenekliğe ilişkin (üstün zekâ, üstün yetenek) bölümlerde de özel yetenekli çocukların, tanımı, özellikleri, özel yeteneklilere ilişkin eğitim programları, özel yeteneklilerin eğitiminde aile katılımının önemi, Türkiye'de özel yeteneklilerin eğitimi ve iki kere özel yeteneklilik konuları ele alınmıştır. Kitabın bazı bölümlerinin özel öğrenme güçlüğüne sahip akademisyenler, bazı bölümlerinin de özel yetenekli ve iki kere özel çocukların ebeveyni olan akademisyenlerce yazılmış olması kitaba ayrı bir özgünlük katmaktadır. Farklı üniversitelerden birbirinden değerli akademisyenleri bir araya getiren bu kitabın; özel öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların, özel yetenekli çocukların ya da her ikisini birlikte yaşayan çocukların, ebeveynlerin ve öğretmenlerin hayatlarını kolaylaştırması dileğiyle…