Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme güçlüğü, her yaştaki çocuğun zekâ düzeyi ile gösterdiği beceriler arasında, anlamlı bir fark olması durumudur. Bu sorun çocuğun doğumu ile başlar, eğitim süreci içinde edinilemez. Ayrıca yaşam boyu süren bir bozukluktur. Çocuğun zihinsel yeteneği olmasına rağmen, akademik açıdan geride kalması, öğrenme güçlüğünün en çarpıcı özelliğidir. Birçok çocuk için öğrenme güçlüğü okula başladıklarında ve akademik beceriler kazanmakta başarısız olduklarında göze çarpar. Örneğin; dil gelişimi ve dilin kullanımı, konuşma, okuma yazma, matematik becerilerini etkileyen bir sorun olduğu için, bireyin eğitimini, mesleğini, sosyal ilişkilerini, günlük aktivitelerini ve de benlik saygısını etkiler. Öğrenme ile ilgili bu farkın isteklendirme, eğitim ortamı gibi çevresel koşullardan ya da görme veya işitme engeli, depresyon, kaygı gibi kişisel ikincil faktörlerden kaynaklanmaması gerekmektedir. Öğrenme ile ilgili sorunların nedenini belirlemek her dönemde ve her olguda belirgin olmayabilir. Bu nedenle çocuğun yaşadığı zorlukları aile ya da öğretmen anlamakta güçlük çekebilir, onu ‘tembel’, ‘isteksiz’ vb. olumsuz özelliklerle niteleyebilirler. Oysa çocuğun ihtiyaçlarını ya da düşündüklerini ifade edememesi, işittiği ya da gördüğünü yorumlayamaması, çevreden aldığı uyaranları süzememesi, dikkatini yoğunlaştırılmaması, okumaya çalışması ancak harfleri ya da rakamları anlamlandıramaması gibi içinde bulunduğu zorluklar, doğru sorular sorulmazsa fark edilemeyebilir. Öğrenme güçlükleri kitabımız karşılaşabilecek bu sorunların çözümleri ve öğrenme güçlükleri ile ilgili öğrenmenin gelişimi, öğrenme güçlüğünün tanımı, çeşitleri, gelişim özellikleri, eğitimleri, aile ve yetişkinlik dönemleri ile okullarda ve evlerde yapılabilecek etkinlik örneklerini içermektedir. Bu yönüyle hazırlamış olduğumuz kitap benzer kaynaklardan farklılık göstermektedir. Aynı zamanda kitap bu alanda çalışan öğretmenler ve aileler için kaynak teşkil etmekte ve üniversitelerin özel eğitim, psikoloji, rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölümleri ve eğitim fakültelerinin diğer bölümleri için ders kitabı niteliğindedir. Tanıtım Metni
Devamını Oku