Kitabın öncelikle; ilkokul düzeyinde çocuklara kazandırılması amaçlanan beceri ve yetkinlikler, bu yaş çağındaki çocukların gelişiminde okul bahçelerinin yeri ve önemi, okul bahçelerinin "öğrenme mekanları" olarak değerlendirilmesi ile ilgili öğrenme kuramları ve metotları, türkiye eğitim sistemi ve bu sistem içerisinde okul dış mekânlarının durumu ve ilgili eğitim metotları ve öğrenme kuramları çerçevesinde değerlendirilmesi ve bahçede öğrenme ile ilgili yurt içi ve yurtdışında yapılmış çalışmalara yer verilmiştir. Türkiye'de İlkokul Bahçelerinin Öğrenme Mekanlarina Dönüştürülmesine Yönelik Tasarim Yaklaşımının tanımlandığı bölümde ise; İlkokul bahçeleri için geliştirilen Tasarım Rehberi, rehberle ilişkili olan Kontrol Listesi, Tematik Bahçeler ve ilkokul bahçelerinin mekan kurgusu ve organizasyon şeması açıklanmaktadır. Sonraki bölümlerde de önerilen tasarim yaklaşımının farklı ilkokul tipolojileri için uygulamaları, planlama ve tasarım kararları ve kararların yer aldığı ilkokul tipolojileri için Master Planlar yer almaktadır.