Bu yapıt, YÖKün Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi için belirlediği ders içeriğine uygun olarak hazırlanmıştır. Yapıtta, öğretmen adaylarının gereksinim duyduğu; alan bilgisi, öğrenme-öğretme sürecini yönetme, öğrenci kişilik hizmetleri ile kişisel ve mesleki özellikler belirli bir sistematik içinde yer almıştır.Bu çalışmanın günümüz eğitim anlayışına okuyan, inceleyen, düşünen, tartışan ve sorgulayan- hizmet üretmesi beklenmektedir. Yapıtın bir başka özelliği de, eğitimimizde Çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkmak diye belirlenen uzak hedefe yönelik beklentilere yanıt verecek düzeyde düzenlenmiş olmasıdır. Uygulamaya dönük yüzüyle işevuruk bir özellik taşıyan yapıtta değerlendirme öğesine de yer verilerek işlevi kuvvetlendirilmiştir. Yine, strateji-yöntem-teknik ilişkisi birbirini kapsayacak ya da birbirinin alt kümesi olacak şekilde ele alınarak yapıttan yararlanmak isteyenlere kullanım kolaylığı sağlanmıştır.
Yapıtın öğretmen adaylarına, öğretmenlere ve eğitim savaşçısı tüm düşünen insanlara katkı sağlaması yazarın en büyük özlemidir.