Günümüzde okulların öğrenci profilleri değişmekte ve farklı sosyo-ekonomik geçmişe sahip, engelli, dil, din, ırk ve kültür açısından farklı öğrenciler aynı ortamlarda birlikte eğitim almaktadırlar. Bu öğrencilerin her birinin üst düzeyde öğrenebilmesi, öğrenme ihtiyaçlarının ve bireysel özelliklerinin dikkate alınmasına bağlıdır. Bu da ancak öğretimlerin bireyselleştirilmesiyle mümkün olabilir.
Öğretimin bireyselleştirmesi, bir sınıftaki tüm öğrencilerin hedeflenen davranışları kazanmaları için yapılabilecek uyarlamalar anlamına gelmektedir. Öğretim uyarlamaları, öğrenme hızı ve kapasitesi bakımından akranlarına göre farklılık gösteren öğrencilerin kendi hızlarında öğrenmeleri ve sınıf içinde gerçekleştirilen faaliyetlere üst düzeyde katılımları için yapılan çeşitli düzenlemelerdir. Bu kitapta benzerlik ve farklılıkları ile genel eğitim sürecinin yanında ek destek ya da özel eğitime gereksinim duyan öğrenciler ile ilgili sınıf ortamında ne gibi düzenlemeler ve uyarlamalar yapılabileceği ile ilgili güncel bilgiler sunulmuştur.