Bir öğretmeni öğretmen yapan nedir? Zamanında derse girip anlatacağı konuyu anlatıp çıkmak, gerisine karışmamak mı? Yoksa birine umut olmak mı? Bir cana dokunmak mı? Yıllarca unutamadığımız, bizde derin izler bırakan öğretmenlerimizi "O" yapan neydi, neydi onları farklı kılan? Öğretmenlik yapmaları mı yoksa öğretmen olmaları mı? Tam da Füruzan'ın eşsiz öyküsü Parasız Yatılı'daki […Sade sen öğretmen olunca n'olacak onları öğrendim] bu değil mi? Fark yaratmak, kimsenin göremediğini görebilmek, inanmadığına inanabilmek… Elinizdeki bu kitabı yazarken belirli okullar ya da öğrenciler için etkili olan sınıf yönetimi uygulamalarının başka bir bölgedeki ya da özellikteki okul ve öğrenciler için çoğu zaman geçerli olmadığı düşüncesinden yola çıktık... Sınıf yönetimi açısından etkili olan öğretmenlerin sınıf yönetimi mekanizmalarını ve bu öğretmenlerin başarılı olmalarının altında yatan faktörleri belirlemek için aylar süren sınıf gözlemleri ve öğretmen-öğrenci görüşmeleri gerçekleştirdik... Bu faktörler doğrultusunda bir ideal olmak üzere toplam on bir öğretmen tipolojisi belirleyerek, kitabı bu tipolojiler ve tipolojileri sergileyen öğretmenler üzerine kurguladık...