Öğrenci Yetiştirme Sanatı
Öğrencileri sınavlardan ziyade hayata hazırlamak, onlara ne olacakları ve neleri başarabilecekleri konusunda ilham vermek öğretmenin asıl görevi. Öğretmen, öğrencilerin ömür boyu takip edebilecekleri doğru bir yol haritası çizmelidir.
Abdüssamet, Zekeriyya ve Ahmet sınıfta çete kurmuş, dersleri kaynatıyorlardı. Onları parkta çekirdek yerken gördüm, yanlarına oturdum, birlikte çekirdek yedik, böylece arkadaş olduk. Arkadaşlık nüfuzumu kullanarak onlardan yardım istedim. Dersteki gürültüyü önleme konusunda bana yardım edeceklerine söz verdiler. Gürültüyü yapan bu üçlü idi. Ders dışında kurduğum arkadaşlık sayesinde gürültü problemi çözüldü. Problem çıkaranlar, problem çözen öğrenci oldular.
Öğretmenlik problem çözme sanatıdır. Fakültelerde öğrenemediğimiz meslek sırlarını, tecrübeli meslektaşlarımızı dinleyerek veya yazdıklarını okuyarak öğrenebiliriz.
Öğrencilerimizle ilgilenmek, sorunlarını dinlemek, onları kişilikli, kimlikli ve ahlaklı yetiştirmek; ömür takip edebilecekleri doğru bir yol haritası tavsiyesinde bulunmak zor fakat zevkli bir sanat. Öğrencilerimizi hayatta başarılı, erdemli insanlar olarak görmek bizi mutlu eder. Öğretmenlik; tecrübe, bilgi ve bilgelikle insan yetiştirme sanatına dönüştürülebilir. Bu kitap size 42 senesini eğitime vermiş, ilham veren, bilge bir öğretmenin tecrübelerini anlatmaktadır.