Öğrenme-öğretme süreci, sınıf ve okul sınırları içerisinde yapılan uygulamaların yanı sıra okul dışı ortamlardaki deneyimleri de kapsar. Bu yönüyle değerlendirildiğinde, öğrenme-öğretme sürecinin önemli bir unsuru olan okul dışı öğrenme, öğrencilerle okul dışında vakit geçirmenin ve sosyalleşmenin ötesinde, öğretime yardımcı bir tasarım gerektirmektedir.
Bu kitapta; okul dışı öğrenme ortamları olarak müzeler, bilim/teknoloji merkezleri, planetaryumlar, bilim şenlikleri, bilim kampları, tiyatro, sinema, sanat merkezleri ve atölyeleri, spor merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, millî parklar, doğal ortamlar, kamu kurumları ve sanayi kuruluşları ile kütüphaneler tanıtılmış; ilkokul öğretim programlarında okul dışı öğrenme ortamlarının nasıl ele alındığı incelenmiş ve bu ortamlarda programlarda yer alan kazanımlara ilişkin yapılabilecek etkinlikler örneklendirilmiştir.
Kuramsal bilginin, uygulama örnekleri ile harmanlandığı bu kitap; sınıf öğretmenleri ve öğretmen adayları için bir rehber, okul dışı öğrenme ortamlarından en verimli şekilde faydalanabilmek için bir başvuru kaynağı olma özelliği taşımaktadır. Kitap aynı zamanda okul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarda öğretim tasarımı ile ilgilenen akademisyenlere, araştırmacılara ve konuya ilgi duyan tüm okuyuculara yönelik bilimsel bir kaynak olarak hazırlanmıştır. Öğrenmeyi okul sınırları dışına taşımayı hedefleyen tüm eğitimcilere ilham vermesi dileğiyle…