İnformal ortamların formal eğitimde tamamlayıcı, zenginleştirici araç olarak kullanılması yaklaşımına, gerek Milli Eğitim Bakanlığı gerekse Yükseköğretim Kurulu tarafından artan bir şekilde destek verilmektedir. Bu yaklaşımın sonuçlarını, 2023 Eğitim Vizyonu gibi eğitim politikalarında açıkça görmekteyiz. Okul dışı öğrenme ortamlarının kazanımlar doğrultusunda etkili kullanımının sağlanması, öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirmektedir. Bu kitapta 14 farklı informal öğrenme ortamının öncelikle tanıtımı yapılmış ve tarihsel süreçteki gelişimi açıklanmıştır. Daha sonra söz konusu ortamların dünyadaki ve ülkemizdeki örneklerinden bahsedilmiş, okul dışı öğrenmede nasıl kullanabileceğine yönelik farklı branşlardan kazanım temelli örnekler verilmiştir. Kitabımızda, her branştan ve seviyeden öğretmen ve öğretmen adayının faydalanabileceği müze, bilim merkezleri gibi okul dışı ortamların yanı sıra çokça yazılmamış sanat atölyeleri, spor merkezleri, sağlık kurum ve kuruluşları gibi ortamlar da bulunmaktadır. Derin bir bilgi birikimi ve alanyazın taraması gerektiren birçok ince nokta alanında uzman bilim insanları tarafından akıcı bir dille bu kitap için kaleme alınmıştır. Kitabımızın öğretmen yetiştirme programlarındaki, "Okul Dışı Öğrenme Ortamları", "Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları" ve "Müze Eğitimi" dersleri için temel kaynak olduğunu düşünüyoruz. Bunun yanı sıra, yine her branştaki öğretmenimizin derslerinde gerçekleştirecekleri uygulamalara da yol gösterici olacaktır.