Son yıllarda STEM (Fen Teknoloji Mühendislik Matematik) yaklaşımı, tüm dünyada eğitim-öğretim sürecinde önem kazanmıştır. STEM eğitimi; öğrencilerin yaz kampları, müze eğitimleri vb. okul dışı öğrenme ortamlarında da uygulanabilmektedir. Millî Eğitim Bakanlığı 2023 Vizyonu'nda "Önümüzdeki 3 yıllık dönemde ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde, okulda ve okul dışında öğrenciye, öğretmene, eğitim yöneticilerine, kamuya, müfredata, eğitsel içeriğe vb. yönelik yapılacak çalışmalarla kodlama, 3D tasarım, elektronik tasarım benzeri bilişimle üretim becerilerinin öğrenme süreçlerine entegrasyonu sağlanacaktır." ifadesi ile okul dışı öğrenme ortamlarına ve STEM eğitimine vurgu yapılmaktadır. Bu bağlamda okul dışı öğrenme ortamlarında uygulanabilecek STEM etkinliklerinin eğitim-öğretim sürecini verimli kılacağı düşünülmektedir.
17 bölümden oluşan kitapta; söz konusu okul dışı öğrenme ortamların tanıtımı yapılmış ve söz konusu okul dışı öğrenme ortamlarında yapılabilecek STEM etkinliklerine örnekler verilmiştir. Okul dışı öğrenme ortamlarında işlenen derslerden ilham alınarak hazırlanan bu STEM etkinlik örnekleri ile okul dışı öğrenme ortamları ve STEM eğitiminin kaynaştırılması sağlanmıştır. Ayrıca kitapta; parklar, kahve-kitap ortamları, seralar, örnek/kazı yerleri, kodlama atölyeleri, dijital/sanal okul dışı öğrenme ortamları gibi alan yazında sıkça bahsedilmemiş okul dışı öğrenme ortamlarına da yer verilmiştir.
Gerek ulusal ve gerekse uluslararası alan yazına katkısının olacağını düşündüğümüz bu kitabın, her branş ve seviyeden öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve akademisyenlerin teoriden ziyade planlı bir uygulama disipliniyle rahatlıkla kullanabilecekleri düşünülmektedir.
Geleceğin inşasında STEM' le sınırları aşın!